Ahad, 9 Jun 2013

Sukan Dalaman Puspanita

Aku  telah menerima e-mel di atas pelantikanku sebagai Penyelaras Sukan di Jabatan Penerbitan.  Memandangkan ramai staf bercuti kerana ketika itu cuti sekolah, sukan dalaman anjuran  Puspanita telah ditunda kepada tarikh 4 - 6 Jun 2013.  Sebagai penyelaras, tugas aku adalah  mencari pemain untuk Jabatan Penerbitan.  Aku telahpun menghantar e-mel kepada semua pentadbir di Jabatan Penerbitan untuk menghantar nama kepadaku yang ingin turut serta bagi permainan Congkak, Batu Seremban dan Dam Ular.  Dalam sekejapan aku telah mendapat nama pemain  bagi permainan Dam Ular dan Congkak.  Bagi permainan Batu Seremban aku hanya peroleh 3 orang staf sahaja.  Kebanyakan yang biasa bermain Batu Serembam telah dilantik sebagai juri dan AJK Induk.  
Pada 2 Jun 2013, aku telah mengambil cuti sakit.  Aku betul-betul terlupa tentang pertandingan sukan dalaman itu.   Apabila aku naik kerja, kawanku Zakiah memberitahuku nama pemain Batu Seremban diperlukan untuk pelepasan waktu pejabat.   Kelam kabut aku menghubungi setiap bahagian untuk meminta mereka turut serta, jika tidak Jabatan Penerbitan tidak akan ada wakil untuk permainan Batu Seremban.  Hampir setengah hari juga aku mencarinya.  Akhirnya dapat juga pemain Batu Seremban dengan menukar namaku sendiri kepada permainan Congkak, dan kawanku Zakiah kepada permainan Batu Seremban.   Permainan Dam Ular tidak menjadi masalah kerana sesiapa sahaja boleh menyertainya kerana tidak memerlukan kepakaran.
Setelah permainan dijalankan selama tiga hari, akhirnya Jabatan Penerbitan telah menjadi Juara dalam permainan Dam Ular, Naib Johan untuk permainan Congkak dan tempat ketiga dalam permainan Batu Seremban.  Walau apapun, sekalung tahniah dan terima kasih kepada semua kawan-kawan yang telah menyertainya dan memberi sokongan padu agar Jabatan Penerbitan dapat menyertai semua sukan yang telah dipertandingkan. 


 
Permainan Batu Seremban (buah lima)
 
 
Permainan Congkak
 
 

 
 
Permainan Dam Ular 



<script async src="https://pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js"></script>
<ins class="adsbygoogle"
     style="display:block; text-align:center;"
     data-ad-layout="in-article"
     data-ad-format="fluid"
     data-ad-client="ca-pub-0431987142080099"
     data-ad-slot="7242059337"></ins>
<script>
     (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
</script>

Tiada ulasan:

Catat Ulasan